Maak kennis met Luwio, een mooi huwelijk tussen Tactics en Sport Vlaanderen. Het succesverhaal begon toen Tactics en Sport Vlaanderen hun krachten bundelden om de administratieve werking te vereenvoudigen van sportdiensten, jeugddiensten, cultuurcentra en buitenschoolse opvang.
Sport Vlaanderen bouwt mee aan een nieuwe softwareoplossing voor de digitalisering van hun accomodaties. In het besef dat de bestaande softwarelandschappen tekortschieten op vele vlakken. Ze zijn vaak niet flexibel, verouderd, traag, worstelen met integraties en zijn nauwelijks gebruiksvriendelijk.
Als organisatie die innovatie hoog in het vaandel draagt, streeft Sport Vlaanderen ernaar een leidende rol te spelen in de digitalisering en nam daarbij Tactics onder de arm, expert in zijn vak met 15 jaar ervaring.
Of het nu gaat om sportkampen, speelpleinen, lessen of buitenschoolse opvang, Luwio herkent de gelijkaardige fundamenten en nuances in elk specifiek domein. Van inschrijvingen en wachtlijsten tot verkopen, betalingen, kassa’s en mogelijkheden voor zaal- en materiaalverhuur: al die aspecten worden zo geïntegreerd mogelijk behandeld.
Luwio brengt de diverse domeinen samen in één uniform pakket en één gestroomlijnde werkwijze. Hierbij wordt ingezet op maximale integratie met onder andere MijnBurgerprofiel, Digitaal Vlaanderen, boekhoudsoftware, ACM/IDM, DOSIS en ATTEST.
Bij Luwio staat gebruiksgemak centraal. “Een opvallend element is dat we de echte gebruiker direct betrekken in onze ontwerpfase, volgens het principe van human-centric design”, klinkt het. “Hierbij hebben we intensief samengewerkt met sportdiensten, gebruikers op verschillende niveaus en bezoekers van zwembaden en sportaccommodaties om goed te begrijpen welke handelingen essentieel zijn en wat op dat moment belangrijk is.”
Die benadering sluit aan bij de kern van Sport Vlaanderen: iedereen in Vlaanderen maximale kansen bieden om deel te nemen aan sport en beweging. “We zijn ervan overtuigd dat dit niet alleen individuen gelukkiger en gezonder maakt, maar ook bijdraagt aan een sterkere en hechtere samenleving. De campagneslogan #sportersbelevenmeer weerspiegelt niet voor niets die overtuiging.”